A Protégé OWL plug in for reporting

home

Abstract

English

Velociowl (a temporary name) is a plug in for Protégé-OWL, which integrates the Velocity templating tool from the Apache Jakarta project.

With Velocity, you can create a customized report (or any other kind of output), designing a sample of the required output file, and filling it with “variables”. Then you will be able to set the variables with any object from the Protégé OWL API.

The result is a very flexible reporting tool.

The plug in doesn't add much to the power of Protégé and Velocity: it simply creates a bridge, and offers a convenient user interface to launch the reports.

Italiano

Velociowl è un plug in per Protégé-OWL, che integra lo strumento di templating Velocity, sviluppato dal progetto Jakarta della Apache Foundation.

Grazie a Velocity, è possibile creare un rapporto personalizzato (o qualunque altro tipo di file), disegnando semplicemente un esempio dell'output che si desidera, e riempiendo le parti necessarie con "variabili". A questo punto, potrete alimentare le variabili con qualunque oggetto presente nella API di Protégé OWL.

Il risultato, è uno strumento di reporting molto flessibile.

Il plug in non aggiunge molto alla potenza di Protégé e di Velocity: si limita a creare un ponte fra i due strumenti, ed offre un'interfaccia utente per il lancio delle trasformazioni.

Powered by Velocity logo

Links

Documento

Data
october 11, 2006
Formati
Licenza
Mozilla Public License (code)
Creative Commons (documentation)
Autore
M.Coletti